lunes, 10 de mayo de 2010

Na morte da miña nai-Manuel Curros Enríquez





Doce melancolía, miña musa,
do meu espírito noiva feiticieira,
¡déixame que hoxe no teu colo durma
sono de pedra!


Nunca, reiciña, nunca como agora
falla fixéronme os teus bicos mornos:
choveu por min chuvia de sangue e traio
frío nos ósos.


Quéntame ti, que tiritando veño,
ti, que do peito curas as feridas,
¡amiga xenerosa dos que sofren,
melancolía!


Tope miña alma, á sombra dos ciprestes
que os tristes ermos das túas illas cobren,
o esquecemento que en ningures acho
prás miñas dores.


Fai que ó rumor dos teus regueiros brando
se adormezan meus tristes pensamentos.
¡Son un orfo! Agarímame ao teu colo...
¡Xa outro non teño!


Xa outro non teño en que pousar a fronte
polas enrugas do pesar sulcada,
xa outro non teño que a amargura enxugue
das miñas bágoas!


Nai, adorada nai, martir escura,
branca pombiña, aruladora e tenra,
ai, se souberas como me deixabas...
ai, non morreras.


Dende que te perdín, a terra, o ceo,
todo é pra min da mesma cor da morte.
O sol non me alumea, nin os campos
pra min tén frores.


Cal sobre os condenados a pauliña
caíu sobre miña alma eterno loito;
todo me amarga, astra o aire que respiro;
dáname todo.


Do corazón fuxiume esa alegría
que é nas frores aroma e vos nos páxaros,
e andan por dentro do meu peito os corvos
arrevoando.


¡Como recordo aquelas noites claras
en que ó fulgor da prateada lúa
me arrolabas o sono, dos teus cantos
coa doce música!


¡Como recordo aqueles tardes tristes
en que os tronos sentindo, rezabamos
por que Dios leve ós probes mariñeiros
a porto salvo:


Polos necesitados camiñantes,
polos vellos sen pan e sen abrigo,
polos nenos sen pai..., abandonados
coma os teus fillos!


¡Ai! Eu tamén rezar quixera agora
por ti, de tanto amor en xusto pago;
mais dende que te fuches, miña rula,
¡teño un cansacio...!


Melancolía, musa dos doentes,
do meus espírito noiva feiticeira
¡déixame que hoxe no teu colo
durma sono de pedra!


----------------------------------------------------



Dulce melancolía, musa mía,
de mi espíritu novia hechicera,
¡déjame que hoy en tu regazo duerma
sueño de piedra!

Nunca, reinecita, nunca como ahora
falta me hicieron tus tibios besos:
llovió por mí lluvia de sangre y traigo
frío en los huesos.

Caliéntame tú, que tiritando vengo,
tú, que del pecho curas las heridas,
¡amiga generosa de los que sufren,
melancolía!

Encuentre mi alma, a la sombra de los cipreses
que los tristes yermos de tus islas cubren,
el olvido que en ninguna parte hallo
para mis dolores.

Haz que al rumor de tus riachuelos blando
se adormezcan mis tristes pensamientos.
¡Soy un huérfano! Acaríciame en tu regazo...
¡Ya otro no tengo!

Ya otro no tengo en el que posar la frente
surcada por las arrugas del pesar,
ya no tengo otro que la amargura enjugue
de mis lágrimas!

Madre, adorada madre, oscura mártir,
blanca palomita, arrulladora y tierna,
ay, si supieras como me dejabas...
ay, no morirías.

Desde que te perdí, la tierra, el cielo,
todo es para mí del mismo color de la muerte.
El sol no me alumbra, ni los campos
para mí tienen flores.

Cual sobre los condenados la excomunión
cayó sobre mi alma eterno luto;
todo me amarga, hasta el aire que respiro;
me daña todo.

Del corazón me huyó esa alegría
que es en las flores aroma y vuelo en los pájaros,
y andan por dentro de mi pecho los cuervos
revoloteando.

¡Como recuerdo aquellas noches claras
en que al fulgor de la plateada luna,
me acunaba el sueño, de tus cantos
con la dulce música!

¡Como recuerdo aquellas tardes tristes
en que los truenos sintiendo, rezábamos
para que Dios lleve a los pobres marineros
a puerto seguro:

Por los necesitados caminantes,
por los viejos sin pan y sin cobijo,
por los niños sin padre..., abandonados
como tus hijos!

¡Ay! Yo también rezar quisiera ahora
por ti, de tanto amor en justo pago;
pero desde que te fuiste, mi tórtola,
¡tengo un cansancio...!

Melancolía, musa de los enfermos,
de mi espíritu novia hechicera
¡déjame que hoy en tu regazo
duerma un sueño de piedra!.

No hay comentarios: